Druk aan het bouwen met mijn nieuwe scheepsmodel.

Wilt u iets kopen maar u wilt nog advies inwinnen plaats dan hier de vraag.

Druk aan het bouwen met mijn nieuwe scheepsmodel.

Berichtdoor gerardkiezebrink » 23 dec 2011 10:15

Hallo, mijn naam is Gerard Kiezebrink, en ik heb mijn oude hobby weer opnieuw opgepakt.
Momenteel ben ik bezig met de bouw van een nieuwe brandweerboot Vinet 750, die in 2013
gaat varen op de IJssel tussen het gebied Deventer-doesburg. De ligplaats zal Zutphen worden.
Ik ben eens meegeweest naar Steenwijk waar de werf Van Vossen Design, dit schip in het echt
aan het bouwen is. Toen ik daar was werdt mij gevraagd wat mijn belangstelling was, voor dit
schip, waarop ik vertelde dat ik in het verleden veel aan scheepsmodelbouw heb gedaan, toen
werdt mij gevraagd, of ik eens wou meelopen naar het archief, en kreeg daar spontaan de
beschikking, over alle tekeningen die van dit schip aanwezig zijn. Ik kreeg van Michiel van Vossen
een schijfje aangeboden met alle PDF bestanden, dit vondt ik een geweldig gebaar.
Ik was zo onder de indruk van dit schip, en ben het nu aan het bouwen, in schaal 1:10.
In het echt is dit model 7.50 mtr lang, dus het model krijgt een lengte van ongeveer 75 cm.
Het is een mooie schaal, al het scheepsbeslag kun je zelf maken, en ben daar dan ook druk mee
bezig,De romp is totaal opgebouwd uit stroken berkentriplex, die weer behandeld zijn met polyester
het is een mooie romp geworden, De kajuit e.d. zijn ook opgrebouwd uit Berkentriplex, en kunststof.
De Striping die je op de boot ziet is reflecterend, net zoals op de echte brandweervoertuigen.
Ik heb deze striping opgevraagd bij 3M, en heb toen diverse stalen, van deze folie ontvangen.
Binnenkort zal ik het 2e deel plaatsen van dit verslag, ik hoop dat het in de smaak bij jullie valt, en
als het uitkomt meldt ik mij op 4 Januari tijdens jullie nieuwsjaarreceptie weer in jullie clubhuis, ik wens
ieder lid van de MBV. Atlantis eem goede jaarwisseling toe !

GROETEN GERARD KIEZEBRINK.
Bijlagen
IMGP0681 (640x480).jpg
IMGP0681 (640x480).jpg (196.88 KiB) 3515 keer bekeken
IMGP0682 (640x480) (2).jpg
DE boot is al aardig gevordert.
IMGP0682 (640x480) (2).jpg (213.63 KiB) 3518 keer bekeken
IMGP0672 (640x480).jpg
Kijk eens naar de vele details.
IMGP0672 (640x480).jpg (223.5 KiB) 3539 keer bekeken
Laatst bijgewerkt door gerardkiezebrink op 26 dec 2011 18:56, in totaal 3 keer bewerkt.
gerardkiezebrink

Re: Dit is mijn nieuwe project.

Berichtdoor willem » 23 dec 2011 10:32

hallo gerard.
mooi project en wacht met smart op jou verslag .
en hoop jou een keer te ontmoeten bij de club/ vaar water.
heel veel modelbouw plezier en een goede kerst en een voorspoedig nieuw jaar toe gewenst.

m.v.g willem
willem

Re: Druk aan het bouwen met mijn nieuwe scheepsmodel.

Berichtdoor Johan » 27 dec 2011 18:12

Hoi Gerard,

Dat ziet er al zeer mooi uit. Er word weer gelet op de vele kleine details zie ik.
We zullen dit model aankomend jaar is bekijken en misschien wel varend gaan zien.

Grt Johan
http://www.autostyling.nl a http://www.assenberg-sport.nl company

Je kan beter spijt hebben van de dingen die je gedaan hebt,
dan spijt hebben van de dingen die je niet gedaan hebt!!!
Johan

Re: Druk aan het bouwen met mijn nieuwe scheepsmodel.

Berichtdoor engelbarts » 04 jan 2012 21:55

Het ziet er inderdaad al mooi uit. Nou maar kijken hoe hij vaart als het beter weer wordt. Gr. Theo en nog een gelukkig nieuwjaar toe gewenst Gerard.
engelbarts

Keer terug naar Aankoop advies